Pippi Langkous: Astrid Lindgren

pippi-langkousPippi Langkous
Auteur: Astrid Lindgren
Uitgever: Ploegsma BV
Jaar: 1945/1971

Pippi is het sterkste meisje van de wereld, en ze woont helemaal alleen in Villa Kakelbont. Nou ja, niet helemáál alleen, want ze heeft een aapje en een paard. Gelukkig komt haar vader eens in de zoveel tijd langs om een nieuwe koffer met gouden tientjes te brengen. Samen met buurkinderen Tommy en Annika beleeft ze de gekste avonturen!

Mening Marjon ster5

Heel lang geleden vielen de Pippi Langkous-boeken onder mijn favoriete boeken. Ik las ze en herlas ze, keek Pippi op tv en ging naar een carnavalsfeestje verkleed als Pippi Langkous. En als je dan opeens dat boek weer in handen krijgt, besluit je het weer te gaan lezen. En wat is het leuk! Nog altijd en daarin zit de kracht van het verhaal. Een tijdlang mocht Pippi Langkous niet meer omdat het opvoedkundig niet verantwoord zou zijn. Pippi hangt aan bruggen en tilt paarden op. Hoe jong ik ook was; ik heb altijd beseft dat ik dat soort dingen moest gaan proberen en ik had dit alles niet willen missen. Ik zou zeggen: ouders en grootouders, lees het voor aan uw kinderen en kleinkinderen.

bolklein

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑