Ooit zal ik je weer zien: Ellen Lina

ooit zal ik je weer zienOoit zal ik je weer zien
Auteur: Ellen Lina
Uitgever: Ellessy
Jaar: 2013
Bladzijden: 334

Hoe moet je verder gaan met leven, wanneer je zoiets afschuwelijks hebt meegemaakt dat het schuldgevoel bijna ondraaglijk is? Wanneer je jeugdliefde daardoor zodanig is veranderd, dat een toekomst samen onmogelijk lijkt? Wanneer je eigenlijk het liefst helemaal niet meer had geleefd? De achtentwintigjarige Julia van Doorn heeft niks meer op de rit, en haar verloofde Sean al helemaal niet. Een alcoholverslaving en huiselijk geweld drijven de twee in rap tempo uit elkaar. Het tij lijkt te keren wanneer Julia de integere Ryan ontmoet, al heeft ze wel het idee dat ze hem ergens van kent. Sean zakt ondertussen steeds verder af en wanneer hij in de gaten krijgt dat Julia en Ryan contact hebben, komt uiteindelijk het onmogelijke bovendrijven. Het stelt Julia voor een keerpunt in haar leven, maar is ze er aan toe om haar verleden los te laten? Volg Julia in haar zoektocht naar nieuw geluk, zelfstandigheid en de warmte van een familie. Maakt ze de juiste keuzes, volgt ze haar hart? Eén ding is in ieder geval zeker, oude liefde roest niet.

Reactie van het boek door Mieke ster5

Dit is voor mij het eerste boek wat ik lees van deze schrijfster en ik was compleet verrast.
Wat een fantastisch mooi en aangrijpend verhaal!

De brieven die Julia’s moeder in het verleden schreef, geven veel duidelijkheid wat er vroeger gebeurd is.
Vrij snel lees je dat er iets vreselijks is gebeurd met de hoofdpersonen Julia en Sean, maar de schrijfster laat je lang in het ongewisse wat er precies gebeurd is. Dat houdt de spanning erin en wil je eigenlijk alleen maar doorlezen.

Julia en haar verloofde Sean voelen zich allebei erg schuldig over wat er gebeurd is…
Sean vlucht steeds meer en meer in de alcohol en dat geeft enorme grote problemen, vooral omdat hij erg agressief wordt als hij dronken is en steeds vaker losse handjes heeft. Julia zoekt troost bij Ryan, die vanaf het allereerste moment verliefd wordt op Julia. Ondanks dat het huwelijk van Julia en Sean onstabiel is, houden ze beiden erg veel van elkaar. Het steeds opnieuw weer metelkaar proberen werkt niet meer en ze gaan uitelkaar.. Het is duidelijk dat Julia heel veel om Ryan geeft en verliefd op hem wordt. Ze besluit met hem een nieuw leven op te bouwen, maar ze kan Sean en haar verleden niet loslaten. Haar strijd en twijfel tussen de beide mannen worden goed beschreven…
Ook de karakters zijn goed uitgewerkt en het voelt alsof je ze van dichtbij meemaakt.
Mijn hart ging uit naar alle personages, vooral ook de sympathieke Ryan en ik heb bewondering voor Sean, die als overwinnaar van zijn alcoholmisbruik uit de strijd kwam en als een clean persoon een nieuwe levensweg heeft gekozen..

“Ooit zal ik je weer zien” is het tweede boek van Ellen Lina en wat voor één…
Ik vond het een prachtige roman, vlot geschreven en met veel diepgang! Een aanrader – 5*
Mijn reactie van het boek  ster5

Heftig,ontroerend en oooh zo mooi.
Dit is eigenlijk het eerste wat in me opkomt na het lezen van dit verhaal.
Zodra je in de boek stapt ben je verloren en wil je nog maar één ding, en dat is uitlezen, om te weten wat er nou eigenlijk echt gebeurd is, waarom Sean aan de alcohol is verslaafd.
In het begin was ik ook boos op Sean, waarom deed hij zo, maar als je wat verder komt in het verhaal krijg je toch wel respect voor alle twee,  en word de keuze voor de lezer ook steeds moeilijker.
Want wat hebben ze veel meegemaakt samen, kun je dit zomaar aan de kant zetten. Sterker nog, ik weet het na het lezen van het boek eigenlijk nog niet wat ik gedaan zou hebben.
Dit boek wil ik zeker aanraden, het zal je aangrijpen en niet meer loslaten.

bolklein

3 gedachten over “Ooit zal ik je weer zien: Ellen Lina

Voeg uw reactie toe

  1. Ik heb het boek vorig jaar gelezen. Heb het ook vijf sterren gegeven, Natasja! Zie, dat jij “Sky” ook al hebt gelezen en ook weer vijf sterren hebt gegeven. Kat (Boekverslaafde) was ook weer enthousiast. Wil “Sky” ook snel lezen!

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑