Schelpenwit: Simone Foekens

Schelpenwit
Auteur: Simone Foekens
Uitgever: Zk
Bladzijden: 224
Jaar: 2016

Schelpenwit van Simone Foekens is een aangrijpende roman over afhankelijkheid en zelfstandigheid. Wanneer Helga’s zoon Olaf samen met zijn vrouw Nelleke verhuist van Enschede naar een dorpje aan zee, kan Helga in het bijbehorende buitenverblijf gaan wonen. Na haar problematische scheiding is dat een uitkomst. Maar dan krijgt haar ex-man Piet een hartaanval en nemen Olaf en Nelleke hem in huis. Dat leidt tot de nodige spanningen. Schelpenwit van Simone Foekens is het zelfstandig te lezen vervolg op Glinsterzwart. De auteur is ook bekend als jeugdboekenschrijfster.

Mening Mieke

Dit is een zelfstandig te lezen vervolg op “Glinsterzwart” Dit tweede deel begint boeiend met het verhaal van moeder Helga, die een scheiding wil van vader Piet.

Deze Piet is een moeilijke man om mee te leven, hij is een narcist, en ik had bewondering voor Helga dat ze het zo lang met deze man heeft uitgehouden.

Helga gaat mee verhuizen met haar zoon Olaf en zijn vrouw Nelleke. Ze heeft haar eigen optrekje en begint haar eigen leven op te bouwen.

Het verhaal kabbelt wat voort en het kon mij niet meer zo boeien. Ik vond het wat langdradig worden en ik had er moeite mee om mijn aandacht er bij te houden.

Het eerste deel sprak mij meer aan. Ik waardeer dit boek met 3*

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

