Ik hou je in de gaten: Joy Fielding

Ik hou je in de gaten
Auteur: Joy Fielding
Uitgever: Boekerij
Bladzijden: 384
Jaar: 2016

Bailey Carpenter is onderzoeker voor een advocatenkantoor. Tijdens een nachtelijke observatieklus wordt ze van achteren aangevallen en voor dood achtergelaten. Vanaf dat moment heeft ze geen grip meer op haar leven; de nachtmerries dringen zich ook op als ze klaarwakker is en ze krijgt last van paniekaanvallen. Langzaam maar zeker wordt ze een gevangene in haar eigen huis. Tot ze een uitlaatklep vindt: met haar verrekijker observeert ze anderen. Al snel raakt ze gefixeerd op een knappe man aan de overkant – maar dan denkt ze hem te herkennen… Hoewel ze verlamd is van angst besluit Bailey de controle over haar leven terug te krijgen door de aanvaller te ontmaskeren. Maar is dit wel de man die haar leven heeft verwoest?

Mening Mieke

Ik vond dit een heerlijk spannend boek en ik hou van de schrijfstijl van Joy Fielding.

Het boek is moeilijk weg te leggen, want de spanning wordt geleidelijk opgevoerd..

Je wilt graag mee puzzelen wie de dader is van de verkrachting, maar tijdens het lezen werd voor mij iedereen een verdachte.

Bailey Carpenter wordt op een avond bruut verkracht en mishandeld en ze wordt voor dood achtergelaten.

Als ze lichamelijk weer wat opgeknapt is, merkt ze dat ze geestelijk getraumatiseerd is en haar werk niet meer naar behoren kan uitvoeren.

De nachtmerries blijven haar achtervolgen en ze voelt dat er iets niet klopt. “Ik ben niet gek” zegt ze steeds tegen zichzelf.

Ook de woorden van de dader achtervolgen haar: “Zeg dat je van mij houdt”

Ze neemt een sabatical en komt bijna de deur niet meer uit. Als ze weer in contact komt met haar halfzus Claire – die altijd voor haar klaar staat – wil ze haar leven weer terug en start een onderzoek naar de dader. De spanning loopt behoorlijk op, vooral als haar nichtje Judy ook op onderzoek uitgaat…

Een geweldige goede thriller, die geen moment saai wordt en waar ik van heb genoten! Aanrader 4*

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

