Tot je weer ademen kunt: Jessica Winter (Julia en Jeremy 1)

tot-je-weer-ademen-kuntTot je weer ademen kunt
Auteur: Jessica Winter
Uitgever: Callenbach
Bladzijden: 352
Jaar: 2016

Met haar debuut ‘Tot je weer ademen kunt’ begint Jessica Winter een serie jeugdromans die de fans van Jennifer Smith en Maaike en Domenico zal aanspreken. Op het eerste gezicht kunnen de levens van Julia en Jeremy niet meer verschillen. Buiten wat onderlinge treiterijen delen ze niets met elkaar. Dat verandert op slag als Jeremy bij toeval een geheim ontdekt dat Julia al jaren probeert te verbergen. Voor het eerst in zijn leven moet Jeremy werken voor iets; hij moet Julia’s vertrouwen winnen om haar te kunnen helpen. Maar hoe dichter hij bij haar komt, hoe meer hij zich realiseert dat niet alleen haar façade afbrokkelt. Al sinds haar kindertijd is Jessica Winter verzot op romantische verhalen, met diepgang. Al jaren droomde ze ervan zelf een boek te schrijven. Ze woont met haar man in Linz en werkt met veel plezier als orthopedagoge. In de avonduren schreef ze ‘Tot je weer ademen kunt’.

Mening Mieke ster4,5

Het verhaal boeide mij meteen, maar na een aantal hoofdstukken vond ik het verhaal een beetje langdradig worden.

Vooral het gedeelte dat Jeremy speelt bij American Football vond ik helemaal niet relevant. Dat had wat mij betreft wel weggelaten kunnen worden, omdat het verder niks toevoegd aan het verhaal. Als je geen voetbal liefhebber bent en daardoor ook niet de spelregels kent, is dat gedeelte moeilijk te volgen.

Toch komt het verhaal daarna lekker op gang en heb ik het boek soms met gekrulde tenen gelezen.

Heftig wat er allemaal gebeurd is.. deze personages zijn heel goed beschreven en je leeft helemaal mee met deze twee jonge mensen.

Dit is mijn eerste boek wat ik lees van Jessica Winter en als het verhaal mij raakt, dan vind ik het een goed boek!

Eigenlijk wil je gewoon alleen maar doorlezen, wat ik ook heb gedaan!

Ik ben zeer benieuwd naar het volgende boek!

Een absolute aanrader! Ik waardeer dit boek met 4,5*

Mening Clasien ster4
Jessica Winter schrijft een geweldig emotioneel debuut met dit boek. Een gruwelijk verhaal over huishoudelijk geweld en wat dat met een gezin doet.

Twee meiden BFF Julia en Gracie die elkaars geheimen weten en elkaar steunen in hun verdriet. Twee einzelgängers.
Daarnaast de populaire Jeremy zowel bij de meiden als in zijn footballteam.
Wat volgt is een heftig verhaal waar in Jeremy en Julia elkaar steeds meer gaan vertrouwen, elkaar helpen in moeilijke tijden.
Dit verhaal is “echt” en geeft de waarlijke feiten weer, schroomt niet om te laten lezen wat huishoudelijk geweld inhoudt.
Heftig, gruwelijk en emotioneel.
Waarom dan 4* ipv 5*, omdat mij de uitgebreide verslagen van de football trainingen en wedstrijden ergerde. Het haalde mij uit het werkelijke verhaal.
Deel twee ga ik zeker lezen en ik heb er een nieuwe favoriete schrijfster bij.

Mening Natasja ster5

Jeremy en Julia zijn zo verschillend, dat ze elkaar niet eens zien staan op school.
Toch weet Julia de aandacht van Jeremy te trekken, al weet hij zelf niet waarom. Tot de dag dat hij iets ontdekt, en hij is dan helemaal ontdaan.
Wat moet hij hier mee?

“Gruwelijk”, Niet alleen is het gruwelijk goed, maar ook is het af toe te te gruwelijk wat er allemaal in gebeurd.
Er waren momenten dat ik het boek echt weg moest leggen, (balen) maar ik wist dan ook niet hoe snel ik het weer verder moest gaan lezen.
Deel twee zal ik zeker snel kopen zodra het er is, want dit einde schreeuwt echt om meer……veel meer. Aanrader

bolklein

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

