Berouw: Corinne Vlaminckx

berouwBerouw
Auteur: Corinne Vlaminckx
Uitgever: Schrijverspunt
Bladzijden: 300
Jaar: 2016

Wanneer Sanne contact opneemt met een zieke geest uit haar verleden, belandt ze in een emotionele rollercoaster. De ontspoorde puber die haar destijds heeft verkracht, richt nu zijn pijlen op iedereen die hem het leven zuur heeft gemaakt. Als je in je jeugd veiligheid en geborgenheid moet ontberen, tot welke gruwelijke daden ben je dan in staat? Hoeveel slachtoffers moeten er vallen om het kleine kind in de psychopaat tot bedaren te brengen? En wie sleept hij mee om zijn ultieme doel te bereiken? Berouw is een zinderende psychologische thriller waarin de ver-strekkende gevolgen van verwaarlozing en misbruik pijnlijk duidelijk worden.

Mening Clasien ster4

“Hoeveel leed kan een mens verdragen? Wanneer wordt pijn ondraaglijk en wanneer ga je eraan onderdoor?”

Bas, Sanne en hun kinderen Sebastiaan en Silke lijken een gelukkig leventje te hebben, maar niks is minder waar wanneer het verleden van Sanne haar inhaalt. Wat volgt is een verhaal vol spanning, haat, wraak harde feiten en soms ongelooflijke persoonlijke relaties.
Sanne heeft al een heel verleden achter zich waar Bas niet van op de hoogte is, het begon al vroeg in haar jeugd. Ze belanden in een nachtmerrie die niet meer stopt.

“Ik ging voor mijn eigen geluk en dacht niet na over de gevolgen. Ik deed alles voor mijn eigen geluk. Ik heb haar gezaaid en ellende geoogst”.

Waarom dan toch 4* ten eerste gebeurt er zoveel dat het onrealistisch wordt, bovendien was ik soms de draad kwijt omdat er gewoon teveel familierelaties zijn. De constante spanning maakt dit tot een goed boek.
Mening Mieke ster 3,5

Het verhaalt verteld dat Sanne verkracht wordt door een ontspoorde puber en daardoor terecht komt in een emotionele rollercoaster. Als deze puber, genaamd Rob ook nog eens haar vader John vermoord, is zij ook haar leven niet meer zeker.

Ze leeft dagelijks in angst,vanaf het moment dat hij weer vrij komt en vreest ook voor het leven van haar man en kinderen.

Deze psychologische thriller hakt er wel in als je leest hoe getraumatiseerd iemand kan zijn die in zijn jeugd geen liefde en geborgenheid gekent heeft en door iedereen in de steek werd gelaten. Hij zint op wraak en gaat niets of niemand uit de weg.

Het verhaal hield mij in zijn greep en ik kon het boek moeilijk wegleggen. Toen ik over de helft was werd het voor mij soms wat warrig…het is moeilijk om dit te onderbouwen, omdat ik dan veel dingen moet prijsgeven wat natuurlijk niet de bedoeling is. Er zit veel vaart in het verhaal, je verveelt je geen moment! Wel was het lastig als ik het boek een paar dagen noodgedwongen opzij moest leggen, om de draad weer op te pakken. Er waren nogal wat wendingen in het verhaal en teveel personages en dat maakte het geheel nogal warrig. Toch ben ik erg gecharmeerd van de schrijfster en heb al haar vorige boeken gelezen en die vond ik supergoed! Helaas vond ik dit de minst mooie, wat niet wil zeggen dat dit geen goed boek is.

Ik blijf uitzien naar een nieuw boek van deze schrijfster en die zal ik zeker willen lezen! Ik waardeer dit boek met 3,5*

bolklein

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

