Vermist: Helen Vreeswijk

vermist-2Vermist
Auteur: Heleen Vreeswijk
 Uitgever: van Goor
Bladzijden: 304
Jaar: 2016

Vermist van Helen Vreeswijk Bloedstollend avontuur op de Filipijnen

De mannen waren hooguit een paar meter van haar vandaan. De bladeren bewogen. Ze dacht aan thuis. Aan haar moeder die zich er waarschijnlijk niet van bewust was in wat voor nijpende situatie haar dochter was beland. Waarom moest ze zo nodig op stage in de Filipijnen? De Filipijnen – het klonk zo idyllisch. ‘Ik wil naar huis,’ jammerde ze zacht.

Een groep jongeren gaat op stage naar de Filipijnen. Na aankomst worden ze door een medewerker van hun resort naar de stagelocatie begeleid. Maar daar komen ze nooit aan. De man smokkelt de jongeren en hun begeleidster de jungle in, waar mensenhandelaren hen opwachten. Hij verkoopt de groep aan een inheemse stam, gaat terug en vernietigt alle sporen. De groep is niet meer te traceren.
Zodra de jongeren doorhebbendat er geen redding komt, besluiten ze om zelf te ontsnappen. Een gevaarlijke onderneming, want de wildernis is vol gevaren. En als er dan ook nog een stammenoorlog uitbreekt, is de chaos compleet. Ze moeten vechten om te overleven.

Mening Mieke  ster4,5

Dit is een heel ander soort boek als we gewent zijn van Helen Vreeswijk. Op het moment dat ik las dat de meisjes verkocht werden aan een stam in de jungle, dacht ik eigenlijk dat dit niet echt mijn genre was. Ik twijfelde of ik het boek wel of niet zou uitlezen…maar wat ben ik blij dat ik het wel gedaan heb. Door de spannende gebeurtenissen kon ik het boek gewoon niet wegleggen. Wat een goed uitgedacht verhaal en wat zal hier een research aan vooraf gegaan zijn om het verhaal zo levendig te kunnen neerzetten. Je zal maar in de handen vallen van mensenhandelaren.

Ik vond het al een beetje een open einde en toen las ik dat er inmiddels aan het tweede deel gewerkt wordt.

Heerlijk, ik kan hier naar uit zien! Ik waardeer het boek met 4,5* en kan hem aan iedereen aanbevelen!

bolklein

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

