Kwijt: Anja Feliers

kwijtKwijt
Auteur: Anja Feliers
Uitgever: Lannoo

Bladzijden: 366
Jaar: 2016

Het spannende vervolg in de reeks rond psychologe Kathleen Verlinden
Ondanks het vroege verlies van haar moeder heeft Sylvie het helemaal gemaakt: niet alleen is ze nog altijd een succesvol model, ze is ook host van een populaire talkshow op de radio. Tot een anoniem telefoontje van een luisteraar al het verdriet van de dood van haar moeder weer naar boven haalt. Vooral als blijkt dat niets is wat het lijkt te zijn. Psychologe Kathleen Verlinden probeert Sylvie zo goed mogelijk bij te staan, maar blijft ondertussen zelf nauwelijks overeind door de moeilijke keuzes waar ze voor staat.

Mening Clasien

Weer een goed boek van deze schrijfster, waarom dan 4* omdat de spanning voor mij te lang opzich liet wachten, pas over de helft van het boek.

Toch vind ik ook dit weer een vlot geschreven, vol gebeurtenissen en nooit saai verhaal.
Meerdere personen hebben een hoofdrol, waardoor er meerdere verhaallijnen zijn. Zo is er het verhaal over de zussen en hun overleden moeder, daarnaast lees je over Kathleen.

De personages zijn goed uitgewerkt en vooral Josje heeft een bijzondere rol.

Dit is een vervolg maar ook afzonderlijk goed te lezen.

Mening Mieke  ster4

Dit is het spannende vervolg in de reeks rond psychologe Kathleen Verlinden. Het boek leest prettig, de schrijfstijl is vlot en voor je het weet is het boek uit.

De hoofdstukken zijn kort en overzichtelijk. Ieder hoofdstuk begint met een andere personage die goed uitgewerkt wordt waardoor je de persoon beter leert kennen. Mijn favoriete personage is Kathleen, de psychologe die er voor iedereen is en er zelf bijna onderdoor gaat door de moeilijke keuze’s waar ze voor komt te staan. Ze is een sympathieke persoonlijkheid en na zes delen van deze serie, denk ik dat we haar goed hebben leren kennen.

Ook Sylvie heeft het moeilijk na het te vroeg overlijden van haar moeder en vooral als er een anoniem telefoontje binnenkomt van een luisteraar van haar talkshow op de radio, komt haar verdriet in alle hevigheid weer naar boven. Sylvie’s dochtertje van 7 jaar is bijna blind en ziet haar overleden oma geregeld ‘savonds bij haar bed en ze is er van overtuigd dat oma haar beschermengel is.

Ik vond het een heerlijk boek om te lezen. Je voelt de mysterieuze sfeer door het hele verhaal heen en het plot is zeer verrassend!

Ik heb getwijfeld tussen 4 en 5* maar uiteindelijk toch gekozen voor 4* De reden is dat de gebeurtenissen elkaar te snel opvolgen en naar mijn smaak een beetje teveel zijn. Het lijkt alsof de schrijfster alles uit de kast trekt om het plot zo spectaculair mogelijk te maken, maar voor mij persoonlijk was het een beetje over de top! Ik ben een echte fan van Anja Feliers en heb ondanks mijn minpuntje toch heel erg genoten van dit boek!

Ik wacht met smart alweer op de nieuwe! Mijn waardering: 4*

bolklein

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

