Een leven na jou: Jojo Moyes

een leven na jouEen leven na jou
Auteur: Jojo Moyes
Uitgever: De Fontein Romans & Spanning
Bladzijden: 432

Jojo Moyes, de auteur van de hit ‘ Voor jou’ (Me Before You) schreef ‘Een leven na jou’ (After You). Na zes heftige maanden met Will geleefd te hebben, is Lou Clark is niet langer een doorsneepersoon met een doorsneeleven. Maar als een bizar ongeluk haar dwingt terug bij haar familie in te trekken, heeft ze het gevoel dat ze weer net zo vastgeroest zit als vóór Will haar wereld overhoophaalde. In een poging zichzelf te dwingen uit haar veilige wereldje te stappen, meldt ze zich aan voor een groepscursus rouwverwerking. Haar medecursisten – vooral de aantrekkelijke Sam – helpen haar een nieuw perspectief te vinden. Tot iemand uit Wills verleden haar leven binnen stormt en opnieuw alles anders blijkt dan ze dacht. Kan Lou zich opnieuw uitvinden terwijl het lijkt of de hele wereld zijn best doet om haarzelf, haar familie en Wills familie vast te houden in het verleden? Me Before You (het verhaal wordt vergeleken met Intouchables) wordt verfilmd met in de hoofdrol Emilia Clarke (Game of Thrones) in de hoofdrol.

Mijn mening ster4,5

Een leven na jou is een mooi vervolg op “Voor jou”.
Nadat ik het eerste deel had gelezen was ik erg nieuwsgierig naar de film “Me before you”, en ook die vond ik net zo mooi als het boek.
Ik zat meteen weer helemaal in het verhaal, en besloot dat mijn volgende boek zeker “Een leven na jou” moest worden.
Ik was benieuwd hoe het nu met Lou Clarke zou gaan, en de rest van de familie van Will.
Ook door dit verhaal was ik weer aangenaam verrast, want er gebeurd werkelijk van alles met het leven van Lou Clark, en ze is nog net zo spontaan gebleven.
Het verwerkingsproces komt heel duidelijk naar voren.  En we maken ook kennis met nieuwe personen die je weer in je hart sluit.
“Voor jou”is een verhaal met een zwaar onderwerp, dat is in dit boek wel iets minder, maar toch vind ik dit werkelijk een hele mooie afsluiting van het verhaal dat iedereen zo aangreep.

Mening Mieke ster3 27-4-2016

Ik ben met hoge verwachtingen aan dit boek begonnen, omdat het eerste deel; “Voor jou” zo fantastisch was en zo emotioneel! Dit deel is ook een goed boek, maar kan niet tippen aan het eerste deel. Ik vond Louise een hele sterke persoonlijkheid, maar in dit boek was ik in haar personage teleurgesteld. Ik had er meer van verwacht! Heel erg jammer, maar ik heb gemengde gevoelens over dit boek. Ik was zelfs blij dat ik hem uit had, omdat ik het soms best wel langdradig vond. Het verhaal heeft mij niet zo kunnen pakken en dat is jammer!

voor jou een leven na jou

bolklein

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

