Fairfield park : Santa Montefiore

fairfield parkFairfield park
Auteur: Santa Montefiore
Uitgever:  Boekerij
Bladzijden: 432
Jaar:  2012/2014

Hampshire, Engeland. Het prachtige landgoed Fairfield Park ligt er stil bij op de dag van de begrafenis van de heer des huizes, Lord Frampton. Het is een dag die het leven van zijn familieleden voorgoed zal veranderen, want na de uitvaart meldt George Framptons buitenechtelijke dochter Phaedra zich, samen met de notaris van de familie. Niemand wist van haar bestaan, maar Phaedra is desondanks vlak voor zijn dood door George opgenomen in zijn testament. Wat is er al die jaren geleden gebeurd, wie is Phaedra’s moeder, en waarom heeft George de bom op deze manier, pas na zijn dood, laten ontploffen? In de zoektocht naar antwoorden en verzoening ontstaat er, midden in deze tumultueuze periode, een liefde die sterker is dan bloed. Een onmogelijke liefde…

Mijn mening ster4

Als George overlijd heeft de familie niet heel veel verdriet te verduren maar ook krijgen ze steeds meer vragen over de geheimen die George met zich mee droeg.
Op zijn begrafenis verschijnt Phaedra, die alles overhoop gooit door te vertellen dat ze de dochter van George is.

Ik vond het niet één van de beste boeken van Santa, maar wel weer eentje die je gelezen moet hebben als je van de boeken van Santa Montefiore houd.
Vrij voorspellend, en toch wil je alleen maar doorlezen.
Phaedra breng zowel veel liefde als rust in de familie, en toch heeft ze ook zo haar geheimen.
Natuurlijk is het maar een verhaal, maar toch denk ik niet dat ik na het ontdekken van al de geheimen mijn deur wijd open zou houden.

Mening Marjon ster5 26-4-2012

Een boek van Santa Montefiore pakt altijd (al heb ik in het verleden erg moeten wennen aan haar schrijfstijl) en zo ook dit boek. Ik kon het niet meer wegleggen, werd er in meegezogen en zag opeens een paralel met de boeken van Rosamunde Pilcher, een van mijn grootste favorieten. Het heeft diezelfde ‘gezelligheid’, dat typische Britse op een landgoed. Toch vind ik het verhaal minder sterk. Het kabbelt voort en aan het einde word je dan verrast, maar wordt het ook wel erg onwaarschijnlijk. Maar toch… Een boek dat je niet kan wegleggen en een boek dat maakt dat je al haar andere boeken ook weer wil lezen… Dat kan alleen maar een goed boek zijn. En wel een dat 5 sterren waard is. Helaas moet ik nu weer geduldig wachten tot er weer eens een verschijnt…

bolklein

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

