Mea culpa: Clare MacKintosh

mea culpaMea culpa
Auteur: Clare MacKintosh
Uitgever: De Fontein Romans & Spanning
Bladzijden: 384
Jaar: 2016

Wanneer een alleenstaande moeder de hand van haar zoontje even loslaat, gebeurt het ondenkbare: hij rent de straat over en wordt aangereden door een auto. De bestuurder rijdt door. In een fractie van een seconde verandert Jenna’s wereld in een nachtmerrie. Om de vreselijke waarheid te ontlopen verhuist ze naar een afgelegen plek aan de kust in Wales, maar de herinneringen, angsten en rouw zijn allesoverheersend. Inspecteur Ray Stevens leidt het onderzoek naar de dader. Vastbesloten om tot de bodem van de zaak te komen, zet hij zowel zijn professionele als zijn persoonlijke leven op het spel. Intussen wordt Jenna ingehaald door haar verleden, met alle verwoestende consequenties van dien…

Mening Clasien

Wat een debuut, een geweldig verhaal vol spannende momenten, goed neergezette personages, sfeerbeschrijvingen en een plot om je vingers bij af te likken.
Twee vrouwen in de hoofdrol. De moeder van Jacob en Jenna, beide in de ban van…………
Je voelt de emoties, de pijn en haat.
Ben benieuwd naar haar volgende boek.

Mening Mieke ster5 1-4-2016

Ik sla net mijn ereader dicht en zit nog even na te denken over dit boek!

Ondanks dat ik in het begin van het verhaal er niet lekker in kon komen, begon hij mij later toch te boeien.

De proloog is al heel heftig, dus eigenlijk wil je ook weten hoe het verhaal verder gaat en dat heeft mij beslist

niet teleurgesteld. Het verhaal deed mij denken aan “waar je ook heen gaat” van Samantha Haynes (een soort

gelijk verhaal met soortgelijke vreselijke mishandelingen)

Het politieteam kwam sympathiek over en vooral Ray, die nauw samenwerkt met Kate en samen zijn ze een gedreven stel.

Ze willen allebei alles op alles zetten om de dader te pakken, die het vijfjarige jongetje doodgereden heeft en is doorgereden.

Hoe onmenselijk is dat….Het boek is zo goed en gedetailleerd geschreven, dat je het gevoel hebt de personages te kennen.

Ook je gevoelens ten opzichte van de hoofdpersoon: Jenna ! Je leeft volledig met haar mee en soms wordt je nijdig omdat ze

verkeerde beslissingen gemaakt heeft. Als een auteur deze gevoelens bij je kan oproepen, dan zegt dat wel wat over de schrijfstijl!

Het verhaal krijgt verschillende wendingen en  je wordt een paar keer op het verkeerde been gezet. Kijk, daar hou ik van!

Het plot moet lekker spannend en verrassend zijn en wat dat betreft kom je flink aan je trekken.

Ik vond het een heerlijk boek en ben blij dat ik toch doorgezet heb, want het was alleszins de moeite waard!

Wel vond ik jammer dat het verhaal zo ineens pats boem afgelopen was….Wat ik mij blijf afvragen: zag ze nou wel of niet

die letters in het zand? Door deze open vraag hoop ik dat hier een volgend deel achteraan komt.

 

 

 

Mijn mening ster4

Jenna’s hele leven veranderd als de vijf jaar oude Jacob word aangereden. Ze vlucht naar een afgelegen plekje om daar alleen verder te gaan met haar leven.
Kate en Ray werken aan de zaak van de vijf jarige jongen, en zullen er voor zorgen dat de jongen nooit vergeten zal worden en voor gerechtigheid.
Ray zet zelfs zijn gezin op het spel, en wil alleen nog maar met Kate zorgen dat de dader krijgt wat hij verdiend.
Ik ben totaal geen thriller lezer meer, en weet nu ook weer waarom, je voelt de spanning gewoon door je aders lopen, en je wil zo snel doorlezen omdat je wil weten hoe dit gaat aflopen.
In dit boek zit een personage waar ik een vreselijke hekel aan kreeg, en dat voelde ik ook tijdens het lezen.
Dus ja het boek heeft me zeker geraakt en bracht bepaalde gevoelens in me los, een teken dat het verhaal geweldig goed in elkaar zit.
En wat een wending ineens in het verhaal, ik heb me echt even afgevraagd of ik het misschien niet goed gelezen had. Maar doordat je doorleest weet je dat het verhaal klopt, en kun je het niet meer wegleggen. En dan  dat einde……..poehee (ik zeg niks 😉 )

bolklein

 

One thought on “Mea culpa: Clare MacKintosh

Add yours

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

