Faye en Sean: Marina Folkers

faye en seanFaye en Sean
Auteur: Marina Folkers
Uitgever: Ellessy
Jaar: 2015

Wanneer Faye tien jaar is, wordt ze door de ondoorgrondelijke
Sean gered. Ze verklaart hem tot haar persoonlijke held. Als zij
volwassen wordt gaat ze op zoek naar zichzelf en de liefde. Maar
staat haar vriendschap met Sean hierbij niet in de weg?
Sean heeft een moeilijke jeugd en alleen muziek houdt hem op de
been. Dan komt de onhandige Faye in zijn leven en mede dankzij
haar maakt hij zijn dromen waar. Maar durft hij ook te gaan voor
wat hij het liefste wil in zijn leven?
Faye en Sean, a love story is een warme roman met humor en
romantiek.

Reactie van het boek door Marjon ster4

Dit is een heel lief en teder liefdesverhaal. En dat omschrijft het hele verhaal. Ik miste wat diepgang, maar natuurlijk is het mogelijk tussen de regels door te lezen. Ook is de schrijfstijl een beetje simpel, alsof het voor jongeren is geschreven. Misschien is dat ook zo, maar ik kan het nergens terugvinden. Maar uiteindelijk is het toch een boek waar ik van heb genoten en bij het lezen werd ik een beetje verliefd op Sean. Hij mag dan de held voor ‘FayFaye’ zijn, maar hij is ook een beetje als een held neergezet. Niet te veel van verwachten, gewoon lekker lezen en genieten. Ik ontving dit boek van de uitgever, waarvoor mijn hartelijke dank.

Reactie van het boek door Clasien ster3

Faye en Sean, a love story is een liefdesroman staat er op de voorkant, toch vond ik het meer neigen naar een YA. Vlot geschreven lees je over de groei van de vriendschap tussen Sean en Faye. Op jonge leeftijd leren ze elkaar kennen, ieders gaat zijn eigen weg. Ondanks de afstand en hun verschillende levens blijven ze altijd contact met elkaar houden. Als er problemen zijn steunen ze elkaar door dik en dun.

Waar het echt om gaat, de liefde voor elkaar, schijnen ze niet te zien. Een vriendschap waarin Faye en Sean voor elkaar bestemd zijn. Het boek is vrij dik, wat mij betreft had het iets minder gemogen. Ik vond het meer een meidenboek met de vlinders, feestjes en verliefdheden.

Mijn reactie van het boek ster4

Wat kan vriendschap toch mooi zijn, zeker als je van jongs af aan al een vriendschap opbouwt waarvan je denkt dat kan nooit niks worden.
Maar het tegendeel is waar, en dat komt in dit verhaal heel mooi tot zijn recht.
Als Sean de kleine Faye red uit het water, is dit het begin van een mooie vriendschap tussen Sean en Faye, Sean de stille stugge jongen die helemaal leeft voor zijn muziek, en Faye die als tien jarige erop los babbelt en het hart van Sean weet te raken is zo hartverwarmend, dat je zelf ook van de lieve kleine Faye gaat houden.
Naar mate ze ouder worden blijven ze contact houden en je ziet ze ieder op hun eigen manier ouder en wijzer worden, maar het contact verliezen doen ze nooit.
Sterker nog, is dit nog wel vriendschap?
Ik heb er van genoten, zeker van de leuke stukjes als Faye weer eens vreselijk onhandig was, en Sean er altijd voor haar was als er weer eens iets was gebeurd met haar liefdes leven of de kleine ongelukjes.
Ik denk dat dit vooral door de jeugd erg gewaardeerd zal worden, want wie wil er nu niet met een jongen als Sean gezien worden.
Makkelijk te lezen, en met heel veel romantiek en humor, laat je verrassen zou ik zeggen.

bolklein

 

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

