Knekelhuis: Dinie Bell

knekelhuisKnekelhuis
Auteur: Dinie Bell
Uitgever: Palmslag
Jaar: 2015
Blz.: 182

.
Lynns nieuwe woning staat vanwege een dubbele moord die er in het verleden gepleegd is bekend als spookhuis. Hoewel ze niet in geesten gelooft, heeft Lynn vanaf het moment dat ze de woning betrekt toch het gevoel dat ze er niet alleen is. Langzaam maar zeker begint ze dan ook te twijfelen aan haar opvatting.
Waart het jonge, vermoorde echtpaar nog in Lynns huis rond? Of hebben de macabere gebeurtenissen te maken met haar buurman Mark, die heel charismatisch is en op wie Lynn op…

Reactie van het boek door Mieke ster4
“Knekelhuis” is een boek waar je doorheen vliegt. Lekker spannend ! Alle ingrediënten zijn dan ook aanwezig: afgelegen huis, waar een moord is gepleegd van een jong echtpaar… Klopgeesten en vreemde geluiden midden in de nacht….heerlijk om zelf te huiveren en te achterhalen wie haar daar weg wil pesten….of erger nog, die haar misschien wil vermoorden.

Het boek is verdeeld in twee verhaallijnen. Het verhaal van Lynn, één van de hoofdpersonen en het verhaal van de moordenaar, cursief gedrukt. Bij het verhaal van de moordenaar moest ik vaak even slikken van de gruwelijke daden die hij pleegde en kon mij amper voorstellen dat iemand zo’n zieke geest heeft.
Het verhaal houd je op het puntje van je stoel en je wil alleen nog maar doorlezen.
Een goed geschreven verhaal en het plot zag ik absoluut niet aankomen. Ik twijfelde tussen 4 of 5* maar heb gekozen voor 4* omdat het plot ( hoe spannend ook) toch voor mijn gevoel een beetje over de top was. Toch kan ik iedereen die van lugubere details houd dit boek aanbevelen. Je verveelt je geen moment en voor mij was het lang geleden dat ik zo’n soort thriller gelezen heb. Een dikke 4*

Reactie van het boek door Clasien ster4
Dinie Bell is al van jongs af aan gefascineerd geweest door het fenomeen geesten. Haar fascinatie bracht haar ertoe een boek over een spookhuis te schrijven.

“Knekelhuis” gaat over Lynn die een afgelegen huis koopt waar een dubbele moord is gepleegd, ze geloofd niet in geesten, maar daar komt verandering in als er in haar huis rare dingen gebeuren en vreemde geluiden klinken.

Haar naaste buren zijn Mark en Martine. Met Mark krijgt ze een vreemde relatie. Hij is haar steun en toeverlaat, ook kan ze goed met Bob de plaatselijke politieman.
Deze vertrouwd Mark niet en houdt een oogje in het zeil.
“In wat voor een wespennest had ik mezelf gestoken door verliefd te worden op Mark en bevriend te raken met Matine”.

Een boek met twee verhaallijnen, de ene van de seriemoordenaar met gruwelijke feiten een echte thriller waardig. De andere het verhaal van Lynn, niet nagelbijtend spannend maar lekker leesvoer. Het uiteindelijke plot had ik niet zien aankomen.

bolklein

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

