Niet te filmen: Sophie Kinsella

niet te filmen1Niet te filmen
Auteur: Sophie Kinsella
Uitgever: Moon
Jaar: 2015
Bladzijden: 280

Een angststoornis maakt het dagelijks leven van de veertienjarige Audrey behoorlijk lastig. Ze heeft baat bij de gesprekken met haar psycholoog, maar ze komt pas echt tot bloei wanneer ze Linus ontmoet, een teamgenoot van haar oudere broer. Linus snapt haar. Audrey kan met hem over haar angsten praten zoals ze dat nog nooit met iemand anders heeft kunnen doen.

Mijn reactie van het boek ster3

Ik was aangenaam verrast toen Sophie Kinsella met een jeugd boek kwam, en was dan ook erg nieuwsgierig.
Omdat ik zelf niet meer echt onder de jeugd val moest ik erg wennen aan deze schrijfstijl van haar. Het is een erg leuk boek, zeker voor de jeugd, en ik kan me dan ook wel voorstellen dat dit boek zelfs kan aanzetten tot lezen bij de jongeren. Het is vol humor en makkelijk geschreven, en laat je vele kanten zien van angststoornissen. Maar ook de verslaving van Frank die het gamen niet kon laten. Dit gezinsleven staat totaal op zijn kop en dat brengt leuke momenten met zich mee.
Geschreven vanuit de 14 jarige angstige Audrey, waar je een kijkje in haar hoofd krijgt, met wat ze voelt en ziet.
Ik zelf lees toch iets liever de  ouwe vertrouwde boeken van Kinsella en hoop dat er ook in dit genre snel weer een boek uit gaat komen.

bolklein

 

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

