Central Park: Guillaume Musso

centralparkCentral Park
Auteur: Guillaume Musso
Uitgever: Bruna Uitgevers A.W.
Jaar: 2015
Bladzijden: 288

De Parijse rechercheur Alice Schafer en de Amerikaanse Gabriel Keyne worden wakker op een bankje in Central Park, aan elkaar geketend met handboeien. De twee kennen elkaar niet en weten niet hoe ze hier terechtgekomen zijn. Het laatste wat Alice zich herinnert is dat ze de avond ervoor met haar vriendinnen uit ging in Parijs en het laatste wat Gabriel nog weet is dat hij pianospeelde in een club in Dublin. Nu heeft Alice een vreemd wapen in de binnenzak van haar jas en bloed op haar shirt. Onmogelijk? En toch…

Reactie van het boek door Marjon ster4

Dit boek leest bijzonder lekker. Het is een klein beetje spannend, maar toch een pageturner, waardoor je blijft doorlezen. Goed boek dus, denk je. En je ziet alvast de 5 sterren voor je, die je er aan gaat geven. En dan komt het onmogelijke einde. Dat zie je absoluut niet aankomen. En het geeft zo’n andere draai aan het verhaal dat ik eerst een bladzijde terug moest lezen, om te zien of ik het echt had begrepen. Het is erg vergezocht, maar dat mag soms in boeken. Ik weet nog steeds niet goed wat ik er van vind, maar knap gevonden is het wel. Maar ik geef er nu toch geen 5 sterren meer voor. En aan halfjes doe ik niet, dus dan maar 4 sterren. Meer kan ik er niet over loslaten, want dan zou ik het plot verraden.

bolklein

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

