Weg van alles: Fiona Higgins

wegvanallesWeg van alles
Auteur: Fiona Higgins
Uitgever: Ambo | Anthos
Jaar: 2015
Bladzijden: 307

Met Weg van alles heeft Fiona Higgins een ontroerende maar vooral sprankelende roman geschreven over liefde, verlies en jezelf tegenkomen, gegoten in een roadtrip met alle bijbehorende ups en downs, voor de fans van Jojo Moyes. Als Paula hoort dat haar dochter digitaal gepest wordt en haar man haar heeft bedrogen, kan ze maar één oplossing bedenken: weg van alles. Ze pikt haar kinderen op van school, hangt de caravan waarin haar vader woont achter de auto en gaat op reis, dwars door Australië. De enige regel die ze instelt is ‘geen technologie’ – geen telefoons, geen tablets, geen laptops. Het is tijd om te herontdekken, daar waar het wérkelijk om gaat in het leven. Het klinkt eenvoudig, maar de reis heeft verrassende complicaties voor haar in petto.

Reactie van het boek door Marjon ster3

Het boek is niet wat ik er van verwacht had en op de een of andere manier weet ik niet goed wat het wel is. De ene keer vond ik het boek leuk en las ik met veel plezier verder en het andere moment vond ik saai en dan weer vergezocht en rommelig. Er komen soms veel personen in voor en niemand is wat het lijkt. Dat is verwarrend. Ik kon me ook niet helemaal goed vinden in Paula. Ze wordt neergezet als de liefdevolle wijze moeder, de intelligente en zelfbewuste vrouw, maar gedraagt zich daar lang niet altijd naar. Heel moeilijk om dit verhaal te beoordelen.

bolklein

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

