Zomerlicht: Luanne Rice

zomerlichtZomerlicht
Auteur: Luanne Rice
Uitgever: The House of Books
Jaar: 2004
Bladzijden: 413

May Taylor verzorgt bruiloften, evenals haar moeder en grootmoeder dat deden. Hoewel May gelooft in de aanwezigheid van magie in het dagelijkse bestaan, is haar eigen leven niet altijd gelukkig verlopen. Als kind verloor ze haar ouders en haar grote liefde liet haar in de steek toen hun kind werd geboren. Toch beleeft May veel plezier aan haar vijfjarige dochter. Kylie is een bijzonder meisje dat veel meer ziet en hoort dan andere mensen.
Martin Cartier is de knapste en beroemdste ijshockeyspeler van de Boston Bruins. Maar ondanks alle roem en eer is hij in zijn hart verdrietig en eenzaam. Tot hij May ontmoet. Dan is het liefde op het eerste gezicht voor beiden. Voorzichtig beginnen May en Martin te geloven in een gedeelde toekomst. Maar die lijkt helaas onmogelijk.

Mijn reactie van het boek ster4

Mijn eerste boek wat ik lees van luanne Rice, en dat is me zeker erg goed bevallen.
Een boek met een flinke teug magie en dat is wel iets waar je van moet houden. Misschien dat veel mensen dit ongeloofwaardig zullen vinden, maar ik geniet er wel van.
Het boek begint al erg mooi zodra May en Kylie in het vliegtuig zitten. Kylie brengt met haar bijzondere krachten May en de bekende ijshockeyspeler Martin tot elkaar. Dit brengt een prachtig verhaal met zich mee, het is niet alleen erg wonderlijk maar het laat je ook voelen wat nu echt belangrijk is in het leven.
Heel even had ik het idee dat het boek wat te langdradig werd, maar naderhand kwam je weer helemaal in het verhaal, en las het weer als een trein.
Ik ga zeker nog meer lezen van deze schrijfster.

bolklein

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

