Het regent geluk: Lisa Portengen en Koos Janson

hetregentgelukHet regent geluk
Auteur: Lisa Portengen en Koos Janson
Uitgever: Ankh Hermes
Jaar: 2015
Bladzijden: 176

Het regent geluk van Lisa Portengen en co-auteur Koos Janson is een perfecte introductie op het boek Een cursus in wonderen (ECIW). Lisa Portengen wilde Een cursus in wonderen al heel lang ‘doorgronden’ en beet zich er in vast. In de vertaler van de Cursus Koos Janson vond zij de perfecte leraar. Toen Lisa met haar online community Smart & Sexy. een 100-dagen feel good challenge organiseerde, belde ze iedere dag met Koos. Ze stelde hem alledaagse vragen, waar veel vrouwen mee worstelen: waarom lukt het me niet om af te vallen? Waarom kan ik maar geen afstand nemen van mijn werk? Waarom heb ik toch altijd ruzie om dezelfde dingen met mijn partner? Koos gaf heldere antwoorden op basis van Een cursus in wonderen. Het resultaat: GELUK! Hun tweegesprekken zijn gebundeld in dit boek. Het biedt je een unieke combinatie van feel good en verdieping.

Reactie van het boek door Marjon ster4

Er zijn van die periodes in mijn leven dat ik wat meer verdieping in het leven zoek, weer even in de spiritualiteit duik. En als er dan zo’n boek als dit op je pad komt, moet dat zo zijn. Want ik geloof niet in toeval. Ik heb genoten van de telefoongesprekken tussen Lisa en Koos, vooral ook omdat het over herkenbare en alledaagse zaken gaat: een fietssleutel die zoek is, een vriendschap die voorbij is, een moeilijk gesprek voeren, gefrustreerd zijn omdat je niet afvalt, onzekerheid over jezelf, noem maar op. Het boek is gebaseerd op het boek Een cursus in wonderen en daarin wordt blijkbaar veelvuldig over God gesproken. Toch heeft deze hele theorie niet met welke religie dan ook te maken. Er wordt gewoon een naam aan gegeven. Je mag het ook Het Leven noemen of het Universum. Wat voor jou goed voelt. Al met al is de titel van het boek goed gekozen en je wordt echt blij van dit boek. 🙂

bolklein

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

