Onbezorgd: Tom Winter

onbezorgdOnbezorgd
Auteur: Tom Winter
Uitgever: A.W. Bruna Uitgevers
Jaar: 2014
Bladzijden: 250

Carol is getrouwd met een man van wie ze niet houdt en is moeder van een intelligente maar onuitstaanbare dochter. Net als ze de moed heeft verzameld om weg te gaan, blijkt haar man teelbalkanker te hebben. Gevangen in haar lot besluit ze in brieven aan het universum haar gevoelens van zich af te schrijven. In de veronderstelling dat niemand deze ooit zal lezen, doet ze ze ongeadresseerd op de post.
Albert is een bijna gepensioneerde postbode, weduwnaar en woont alleen met zijn suïcidale kat. Inmiddels is hij met zachte dwang naar de afdeling ‘onbezorgbare brieven’ gestuurd. Hier vindt hij een brief waar in plaats van een adres een smiley op getekend is. Geïntrigeerd opent Albert de brief, niet wetende dat dit zijn leven voorgoed zal veranderen…

Reactie van het boek door Marjon ster4

Een grappig ontroerend verhaal over echte mensen. Hoewel het onderwerp zwaar is, heeft het boek een bepaalde luchtigheid. Toch kon de houterige schrijfstijl me niet helemaal bekoren. Ik dacht dat ik er gewoon in moest komen maar aan het eind van het boek zat ik er nog niet lekker in. Typisch geval van smaak denk ik. Het boek is het zeker waard om te lezen!

2 thoughts on “Onbezorgd: Tom Winter

Add yours

  1. Ik heb het boek ook gelezen en vond het ook zeer de moeite waard. Ik herken het wel wat je zegt over de schrijfstijl, maar ik kwam er wel meteen doorheen.

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

