In het land van de koraalboom: Sofia Caspari (Argentinië 1)

inhetlandvandekoraalboomIn het land van de koraalboom
Auteur: Sofia Caspari
Uitgever: De Fontein Romans & Spanning
Jaar: 2014
Bladzijden: 560

’In het land van de koraalboom’ van Sofia Caspari is een meeslepende roman over vriendschap, familie en verraad in het Argentinië van de negentiende eeuw.
Het is de zomer van 1863 en twee jonge vrouwen, Anna Weinbrenner en Victoria Santos, ontmoeten elkaar op het schip dat hen naar het verre Argentinië zal brengen. Ze volgen in het spoor van hun echtgenoten, die eerder al de oversteek hebben gewaagd op zoek naar een betere toekomst.
Victoria’s nieuwe schoonfamilie bezit een groot landgoed in het noorden van het land, en ze kan niet wachten om daar het leven van een rijke dame te leiden. Anna’s familie heeft elk dubbeltje drie keer om moeten draaien om haar overtocht te betalen.
Als ze in Buenos Aires aankomen wordt echter al snel duidelijk dat hun toekomst er anders uit zal zien dan ze gedacht hadden. Victoria’s droombeelden van een gelukkig familieleven spatten al snel uiteen, en Anna wacht een schokkend bericht bij aankomst…

Reactie van het boek door Marjon ster5

Door omstandigheden deed ik een week over dit boek in plaats van een paar dagen. En daar wordt een boek altijd minder goed van, gevoelsmatig, omdat je er steeds weer ‘uit’ bent. Maar dat had ik met dit boek niet. Het bleef in mijn hoofd zitten en als ik wist dat ik later even zou kunnen lezen kon ik ook niet meer wachten er in verder te gaan. Wat een bijzonder mooi boek. Het leven van de families uit Duitsland (maar ook andere landen), alsmede het lot van de oorspronkelijke inwoners, de indianen komen aan bod. Van mij had dat wel iets meer uitgediept mogen worden, maar de sfeerbeschrijvingen maken veel goed. Ook het verhaal zelf van de hoofdpersonen, realistisch, tikje romantisch en ook erg spannend. Omdat de schrijfster van oorsprong Duitse is, net als Sarah Lark, vroeg ik me af of dit niet een dezelfde schrijfster is: dezelfde stijl, hetzelfde genre. Maar waarom zou een auteur daarvoor kiezen? In ieder geval is het een aanrader voor de liefhebbers van de boeken van Sarah Lark. Het boek krijgt van mij een dikke 5 sterren.

inhetlandvandekoraalboom debaaivande

bolklein

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

