De Franse tuinman: Santa Montefiore

de frans tuinamnDe Franse tuinman
Auteur: Santa Montefiore
Uitgever: Boekerij
Jaar: 2008
Pagina’s: 383

Miranda Claybourne heeft grootse plannen met de enorme tuin van het landhuis waar ze met haar man en twee kinderen is gaan wonen. Ze begint vol enthousiasme, maar moet al snel toegeven dat ze geen groene vingers heeft. Dan ontmoet ze een Fransman die aanbiedt om de tuin in zijn oude glorie te herstellen. In ruil zou hij in de leegstaande cottage op het uitgestrekte terrein willen wonen. Als ze die weer bewoonbaar gaat maken, vindt Miranda het dagboek van Ava Lightly, de vorige bewoonster. Elke avond leest ze een stukje in het dagboek, dat ze voor iedereen verborgen houdt. Miranda’s man blijft steeds langer in Londen, haar kinderen zijn naar school en de tuin slokt al haar aandacht op. Ze raakt steeds meer gefascineerd door de raadselachtige Jean-Paul – wat is zijn geheim?

 

Mijn reactie van het boek ster5

Wat een prachtig boek van Santa Montefiore,Ik heb dit boek helemaal mee beleefd of ik erbij was,de sfeer van de prachtige tuinen ,ik voelde de liefde van Ava en had bewondering voor haar beslissing.Het blijft meeslepend tot het einde,en er zitten toch wendingen in die ik niet verwacht had. Top boek ,heerlijk romantisch.

bolklein

 

2 thoughts on “De Franse tuinman: Santa Montefiore

Add yours

  1. Ik dacht: ik plaats mijn recensie hier, want ik heb ze allemaal gelezen van Santa Montefiore, al herinner ik me weinig van het boek. Helaas heb ik er zelf nooit een recensie over gemaakt (wel iemand anders op http://uitgelezen.punt.nl). Ik heb er alleen onder gezet dat ik een haat-liefde-verhouding met het boek had. Het wordt dus tijd dat ik dit boek ga herlezen!

  2. En ik heb het inmiddels herlezen:

    Ik vond het toen al een mooi boek (al kwam ik er moeilijk in, nu ook weer) en ik durf te zeggen dat ik het nu nog mooier vind! Wat een prachtig boek! De twee verhaallijnen, die alles omvattende liefde, dat alles tegen een decor van een mooie tuin net prachtige sfeerbeschrijvingen… Wat een aanrader!
    *****

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

